read

Foody gir serveringsbransjen nye muligheter

Da covid-19-pandemien traff Norge i mars opplevde mange næringer massivt omsetningsfall, blant dem restaurantnæringen. Kriser tvinger ofte fram nye måter å tenke på, og nye perspektiver skaper nye løsninger. Nylig ble getFOOD lansert, en bestillingsløsning for restauranter, serverings- og spisesteder, skapt av Foody, et datterselskap av bspoke.

Teamet bak Foody og getFOOD.no

Daglig leder i Foody, Thor Holum, er stolt av å kunne levere dette produktet i en kritisk tid. “Den mobile bestillingsløsningen vil dekke et stort behov i markedet og bli ledende i sitt slag. Folk er mer hjemme nå og går sjeldnere ut for å spise eller på butikken for den saks skyld,” forteller han. “Restaurantnæringa må nå ut til folket i større grad.” Thor Holum har vært rådgiver for investorer i nesten 15 år. Parallelt har han også jobbet med en rekke start-ups. “Jeg ble kontaktet av bspoke og spurt om jeg ville være med å lede og utvikle Foody og getFOOD. Jeg sa ja med en gang,” sier den engasjerte og erfarne forretningsutvikleren.

 

Foody og idéen om getFOOD er et resultat av observasjoner av markedet og skisser til et system som én av bspokes dyktige utviklere hadde på arbeidsbenken sin. “En ansatt hos oss hadde utviklet et system for et cateringfirma for noen år siden som han foreslo å videreutvikle. Etter å ha sett på løsningen og hva den kunne gjøre, tenkte vi at dette var helt perfekt med tanke på situasjonen restaurantnæringen sto i,” forteller daglig leder i bspoke, Henrik Holum. “Serveringssteder og cateringfirmaer trengte webportaler for å kunne produsere take-away. Etter hvert implementerte vi også dine-in og QR-løsninger i systemet. Og slik ble Foody og getFOOD født.”

 

Foody består av et team med en unik sammensetning av spisskompetanse, ansatte og erfarne utviklere fra bspoke. “Teamet vårt sitter på høy teknologisk kompetanse og

Thor Nikolai Holum-jpg

 har samtidig den nerven og det pågangsmotet du trenger i en start-up,” forteller Thor Holum. Fra og med mai og til oktober har teamet jobbet intenst med å gjøre alt klart til lansering og ferie har det vært lite av. “Det er den dårligste sommerferien jeg har hatt for å si det sånn,” ler Thor. “Samtidig var nå sommeren i år på mange måter unntakstilstand uansett,” legger han til.

 

Henrik Holum i bspoke løfter også fram teamet som jobber i Foody og med getFOOD. “Vi har meget dyktige teknologer som elsker innovasjon. Nå kan de slå seg løs, bruke de nyeste teknologiene og den beste praksisen,” forteller Holum. Datterselskapet Foody vil også kunne gi morselskapet bspoke flere ben å stå på. “Det er klart at i den tiden vi er inne nå med covid-19 er det fornuftig å øke verdiskapningen for selskapet. Foody vil på sikt kunne bidra til større trygghet og forutsigbarhet for selskapet og våre ansatte.”

 

getFOOD er et system som samordner de eksisterende ordre- og bestillingsløsningene som restauranter, serverings- og spisesteder bruker i dag. I getFOOD får gjester, kunder og ansatte et brukervennlig system som koordinerer bestillinger på en effektiv måte. “Vi har strukket oss langt for å gi det beste fra flere verdener,” beskriver Henrik i bspoke. “Med en komplett løsning for både webbestilling, take-away, dine-in, catering, QR-koder for bordbestilling, smittesporing og et velfungerende system i bakkant, er vi med på å sikre god drift av spisestedene. Og det til markedets absolutt beste pris.”

 Illustrasjonsfoto Foody-png

“Jeg må bare gi stor kred til teamet som har utviklet og arbeidet fram getFOOD. De er helt enestående og har vist en eksepsjonell gjennomføringsevne,” forteller Thor, som tror drivkraften mye handler om eierskap til prosessen og stolthet over produktet. “Man blir motivert av å få være med på å påvirke produktet, og ikke minst se det utvikle seg med det tempoet og den fremdriften det har gjort. Det er også et godt og brukerrettet produkt som vi er veldig stolte av,” avslutter Holum.

Kategorier : Skape minner sammen, Ny milepæl, veivalg, Norges Beste Arbeidsplass

Nylige innlegg