Som designer ønsker Håvard å løse komplekse problemstillinger for kunder, slik at hverdagen til sluttbruker blir enklere. Håvard vil sørge for at løsningene lever videre og er i bruk lenge etter at han er ferdig med oppdraget.
Håvard har jobbet med å utvikle godt innhold, nyttige tjenester og produkter på digitale flater siden 1990-tallet. Han har jobbet i privat og offentlig sektor, med små og store organisasjoner.
Han er opptatt av teknologi, design og innovasjonsmetoder, og brenner for å teste ut og finne ut hva som er den beste måten å løse problemer på. Problemløsning skal gi (målbar) verdi og effekt, både på kort og lang sikt. For Håvard er det viktig å basere arbeidet på god innsikt, slik at det blir enklere å definere rett problemstilling og skape et felles målbilde med god forretningsverdi som effektivt løser sluttbrukerens oppgaver. Håvard bidrar til å belyse hvordan designet av tjenester og produkter fører til endringer i arbeidsflyt og organisasjonen, slik at man kan ta bedre valg.
Det å finne det egentlige problemet for sluttbruker, og dermed se hvilket mulighetsrom forretningen har, er spennende og krever kunnskap og rett innsikt. Bommer man på dette, lager man løsninger som ikke tas i bruk og som gjør at forretningen taper penger. Samtidig må man være bevisst på hvordan tilbudet av tjenester og produkter påvirker organisasjonen som tilbyr dette. Denne transformasjonen må tas på alvor slik at sluttbruker får en god brukeropplevelse.
Håvard Arntsen bspoke AS