read

Vet du hva din Secure Score er?

Det er mange ting å tenke på før organisasjonen din kan flytte over i skyen. Heldigvis har vi allerede tenkt på dette for deg. bspoke Cloud har kunnskapen og erfaringen som trengs for å gjøre overgangen og oppstarten så enkel som mulig for deg og din organisasjon.

 

Hva er Secure Score og Zero Trust? Hvilken løsning vil passe for min organisasjon? Er hjemmekontoret sikkert nok? Dette er noen få av mange spørsmål det er vanlig at man stiller seg når man først hører om skyløsninger. Vi i bspoke Cloud har verktøyene og kunnskapen som trengs for å besvare dine spørsmål.

 

Nå er det litt over ett år siden koronapandemien slo til og vi alle famlet i mørket uten helt å vite hva som skjedde eller hvor lenge det ville vedvare. Nå er de fleste av oss godt forankret på hjemmekontoret og sikkerhet er i fokus som aldri før. Vi leser titt og ofte i avisen om trusler og forsøk på datainnbrudd hos store selskaper. Vi må alle ta datasikkerhet på alvor, tenke fremover og finne ut av hvilke løsninger som trengs for å sikre organisasjoner i fremtiden.

 

Secure Score og Zero Trust

“Secure Score, sikkerhetsscore, sier noe om den totale sikkerheten for bedriften din. Uavhengig om du kun har skyløsning eller om du har et hybrid oppsett. Et hybrid oppsett er en kombinasjon av tjenester i et lokalt datasenter og i skyen” forteller konsulent Erik Jacobsen i bspoke, som er ekspert på drift og skyløsninger. Sikkerhetsscore kan man finne ved å ta i bruk et Microsoft verktøy. “Scoren kan være misvisende hvis den ikke blir satt opp korrekt” forklarer Erik. 

 

Erik 1200pxZero Trust er et annet begrep som gjentas flittig. Kort og godt handler det om å ikke stole på noen. For å være på den sikre siden må både personer og enheter verifiseres, ikke bare en, men gjerne to ganger. Microsoft bruker Zero Trust-prinsippet for å sikre på seks nivåer: Identitet. Enheter. Applikasjoner. Nettverk. Infrastruktur. Data. 

 

 

Målet er å oppnå en reell sikkerhetsscore

Vi har fokus på at denne prosessen skal være behagelig for kunden. “Vi vet at dette kan virke overveldende på mange” sier Jan Erik Johansen, avdelingslederen for bspoke Cloud. “Vi skal skape gode opplevelser for brukerne. Vi har de tydelig i fokus, vi har en plan for hvordan ting skal gjøres og vi har en strukturert tilnærming til hele prosessen” understreker han. 

 

I oppstartsfasen vil vi først og fremst kartlegge kundens behov. Hvilke tjenester har kunden? Hvordan jobber de? Sammen med kunden finner vi ut av hvordan de vil ha det. Deretter legger vi en strategi og lager en plan. Neste steg er migreringsfasen og innføring i organisasjonen. “Videre har vi stort fokus på innovasjon og utvikling. Det er vi veldig opptatt av hele veien. Utviklingen stopper ikke, det er det som er typisk for skytjenester” forteller Jan Erik. bspoke Cloud har, i tillegg til skyentusiaster, et team bestående av erfarne utviklere som bidrar når våre kunder trenger bistand for å utvikle moderne applikasjoner bygget for sky og fremtiden.

Cloud 1200px

En bedrift som har tatt i bruk bspoke Cloud sin kompetanse er Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDI), som jobber med å gjennomføre regjeringens integreringspolitikk. Kent Christensen som er avdelingsleder for IT og dokumentasjon har følgende å si om samarbeidet: “Erik har hjulpet oss med vår transformasjon over til moderne, fleksible og ikke minst sikre skyløsninger. Med sin solide kompetanse og erfaring har han vært til stor hjelp i prosjektet både som rådgiver, prosjektleder og utførende konsulent.”

 

Er du nysgjerrig på hvordan dette kan fungere i din organisasjon? Ta gjerne kontakt med oss for en prat.

Kategorier : Microsoft Azure, konsulentselskap, itkompetanse, bspoke Cloud, Ny avdeling, Microsoft 365

Nylige innlegg

Aktuelt fra bspoke

link
read

bspoke Cloud er i gang for fullt

25.05.2021

link
read

bspoke Cloud tar deg med opp i skyen

20.04.2021