Blåtur med bspoke

Hvert år drar vi i bspoke på blåtur sammen, som vi kombinerer med strategisamling og firmadag. Tidligere år har vi vært i Alicante, Athen, Valencia, Kragerø og Sjusjøen, så det var stor spenning for hvor årets destinasjon skulle ta oss. Tidlig fredag morgen møtte 38 spente bspokere opp på Gardemoen. Ingen hadde et snev av anelse på hvor vi skulle, og de siste ukene har vært preget av en spent gjeng med mange spekulasjoner. Godt jobbet av blåturkomiteen som har klart å holde turen hemmelig for denne nysgjerrige gruppen.

Destinasjon: overraskelse!

For å få vite årets destinasjon fikk vi utdelt anonyme konvolutter, som inneholdt informasjon om reisemålet. Det klødde i fingrene etter å åpne de mystiske konvoluttene. Sammen telte vi ned: "3, 2, 1 - nå kan dere åpne" ropte arrangøren utover terminalen på Gardemoen. Konvoluttene rives opp og den spente gjengen fikk endelig bekreftet årets destinasjon: Stockholm. Starten på en fantastisk helg var i gang!

bspokegardemoen

Strategisamling og firmadag på blåtur

Det var ingen tvil om at vi skulle kose oss på tur, men litt jobbing måtte også til. Vi startet fredagen i Stockholm med en deilig lunsj på hotellet, før det brakte løs med strategisamling og firmadag. Strategisamlingen er en viktig del av vår årlige blåtur, for her er de ansatte med på å bestemme kursen til firmaet. Alle har en stemme og skal bli hørt i bspoke, og gjennom strategisamlingen jobber vi aktivt med nettopp dette. Et av de store punktene under årets strategisamling var å jobbe videre med firmaets verdier og sette målbare KPI-er og iniativer for å nå strategimålene våre. Gjennom gruppearbeid ble det diskutert høyt og lavt om hvordan vi skal nå målene vi setter oss, og om vi alle kan stå inne for verdiene fra kulturkomiteen.

Les mer om firmadagen vi holdt i august her

bsoke-collage-blåtur

Kveldsaktivitet med pizza og minigolf

Senere på kvelden samlet vi oss for golf, pizza og øl på den retro minigolfbaren Swing by. Her var det svært høyt nivå hos samtlige (liker vi å tro selv), selv for de som aldri hadde rørt en golfkølle før. Etter noen timer ble endelig vinnerne av minigolfturneringen annonsert, og vinnerlaget fikk flotte medaljer rundt halsen. I klassisk bspoke-stil skrøt vinnerlaget voldsomt over sin seier ovenfor de andre hele natten lang.

Fritid i vakre Stockholm

Friske og raske i formen våknet gjengen opp lørdag til god hotellfrokost, før vi tok en samlet spasertur til vakre Gamla Stan. Lørdagen var det mye fritid, så alle fikk utforske byen på den måten de selv ville ønske. Vi var heldige med været, så mange utnyttet muligheten til å sitte ute og nyte den deilige solen. Andre besøkte museum, tuslet rundt i parker og så på slottet. En sprek gjeng samlet seg også til en svettefest av en treningsøkt med bspoke sin personlige trener, Jarle. Her fikk de pumpet fra seg før det var tide for kveldens arrangement.

bspoke collage blåtur5bspoke collage blåtur6

Festmiddag på Berns Salonger

I finstasen samlet gjengen seg til turens høydepunkt, festmiddag på ikoniske Berns Salonger. Her ble vi servert en nydelig treretters middag i staslige lokaler, med en liten overraskelse under middagen. Trollmannen Seth Engsröm tryllet seg rundt i rommet og imponerte hele gjengen stort. I tradisjon tro holdt vi vår klassiske bspoke skål, som ristet skikkelig godt fra seg i rommet (og hele Stockholm). Etter mange timer med god mat, mingling og underholdning tok vi turen videre til takterrassen på Berns. Her var det en danseglad gjeng som holdt god kok på dansegulvet helt til de sene nattetimer.

bspoke collage blåtur2bspoke collage blåtur3

Takk for oss Stockholm!

Søndagsmorgen møttes gjengen til frokost før det var på tide for avreise for første pulje. Alle ansatte kunne velge mellom om de ønsket å dra tidlig eller sent på søndagen, slik at man kunne komme seg hjem til ønsket tid. De som ble igjen i Stockholm brukte dagen til å utforske byen videre og koste seg med deilig lunsj før de også tok turen mot flyplassen.

Etter turen sitter vi igjen med mange gode minner og et styrket felleskap. Takk for en helt fantastisk tur - vi gleder oss allerede til neste års blåtur.

bspoke collage blåtur4

Vil du bli en del av bspoke-gjengen?

Kunne du tenke deg å jobbe i bspoke? Vi er alltid på utkikk etter kloke hoder og hyggelige folk. Les mer om våre ledige stillinger på vår karriereside.

Kategorier : Firmadag, Tur, Skape minner sammen, Godt arbeidsmiljø

Nylige innlegg

Aktuelt fra bspoke

link
read

Nytt år, nye muligheter og årets første firmadag!